Ürdün bizim bu güne kadar gittiğimiz en güzel ülkelerden biri. Üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin asla unutamayacağımız bir masal gibi bir ülke. Bu unutamadığımız rotada mutlaka görmenizi tavsiye ettiğimiz yerleri sizler için listeledik.

Hep söylüyoruz, Ürdün’ün yeri bizim içn çok ayrı. Ne orada gördüğümüz yerlerden kopabildik ne de orada edindiğimiz dostlardan. Tekrar ne zaman ve nasıl gideriz bilmiyoruz ama yolumuzu yeniden düşüreceğimiz kesin. Gitmek istediğini söyleyen herkese gönül rahatlığı ile tavsiye ediyoruz. Gittiğinize değecek.

Ürdün Hakkında

Türk pasaportunun ekmeğini en çok yiyeceğiniz ülkelerden biri. Bu kesin bilgi. Yollarda sürekli polis durduruyor. Türk pasaportunun kapağını gördüğü an “devam et” diyor. Halk, Türkleri inanılmaz seviyor. Türk olduğunuzu söylediğiniz an bütün kapılar size açılıveriyor. Bu yüzden kendinizi 1.sınıf dünya vatandaşı gibi hissedeceğiniz bir gezi yapacağınızı söyleyerek başlayalım.

Ürdün, krallıkla yönetilen bir ülke. Şuan tahtta olan kral, halk tarafından çok seviliyor. Şuanki kralın, büyük abisi olan veliaht kral ile yaptığı bir anlaşmadan bahsetti yerli halk. Ve bu hikaye çok ilgimizi çekti.

Ülkenin dört bir yanı hazine kaynıyor ve hazine avcıları etrafta cirit atıyor. Hatta çöl gezimizde bedeviler tarafından da bu konuda sıklıkla sorulara tabi tutulduk. Haritanız var mı diye sorup duruyorlardı. Başta ne kastettiklerini anlamadık ama kralın hikayesini öğrenince işin gerçek yüzü ortaya çıktı.

Meğerse hazine avcıları Wadi Rum’a hazine aramaya geliyorlarmış. Fakat bunu yapmak Ürdün yasalarına göre yasak. Yakalandığınız an hem bulduklarınıza el koyuyorlar, hem de sizin başınızı yakıyorlar. Ama bir yandan da bu gibi faaliyetlere izin veriyorlar. Çünkü kralın, abisi ile yaptığı anlaşmaya göre, ülkede bulunan hazinelerin kendisine ait olması karşılığında veliaht prens tahttan vazgeçmiş ve yerine kardeşi olan şuanki kral geçmiş.

Turizm, ülke ekonomisi için çok önemli. Bu yüzden turistik alanlara inanılmaz özen gösteriyorlar. Ayrıca bir çok Ortadoğu ülkesine kıyasla fevkalede denebilecek derecede temiz.

Ülkeye yapacağınız ziyaret öncesi, çok detaylı araştırmalar yapmanızı öneriyoruz. Bizim yazdığımız yazılar ile birlikte Ürdün Resmi Turizm Ofisi ve Jordan Pass sayfalarına da göz atmayı unutmayın.

Ürdün Gezi Rehberi

Aslında bizim burada yazdıklarımızdan çok daha fazlası olsa da, biz size ilk 10’a girenler listemizi paylaşıyoruz. Biraz araştırdığınız zaman sizin de çok ilginizi çekecek bir sürü şey bulduğunuzu göreceksiniz. Bu bizim öneri listemiz ama elbette siz bunların üzerine çok daha fazlasını ekleyebilirsiniz.

Biz ülkeyi baştan başa gezeceğimiz 10 günlük bir program yaptık. Eğer daha uzun süreniz varsa tabi ki çok daha verimli bir program yapabilirsiniz.

Listeye bizim favorilerimiz ile başlıyoruz. Bunlar bizim rotamızdaki “must seen” diye tabir edebileceğimiz yerler

1-Petra Antik Kenti

Üzerine destanlar yazabileceğimiz bir yer Petra. Bu yüzden kendimizi burada sınırlandırmamak için kendisi hakkında ayrı bir başlık açtık. Ürdün’e gelişimizin ilk ve en büyük sebebi burasıydı. O yüzden burada lafı fazla uzatmayacağız. Biz susacağız, Petra antik Kenti yazımız konuşacak.

2-Wadi Rum

Her ikimizin de ilk çöl deneyimiydi Wadi Rum. İlk çöl deneyimi için buradan daha güzel bir yer düşünemiyoruz. Sanki bu dünyadan değilmiş gibi. Zaten gezegenimiz üzerinde Mars yüzeyi ile en çok benzerlik gösteren yer de burası. Bu yüzden Dünya üzerindeki Mars simülasyonu bile diyebiliriz. Hatta “Marslı” filmine set olabilecek kadar Mars bir yer burası.

Yine burası hakkında da çenemiz fevkalade düşük. Bu yüzden sizi Wadi Rum yazımıza davet ediyoruz.

3-Vaftiz Bölgesi

Ürdün-İsrail sınırındaki Batı Şeria Nehri, Hz İsa’nın vaftiz edildiği yer. Yani Hristiyanlar için bir hac bölgesi. Dünyanın her yerinden Hristiyanlar buraya vaftiz olmaya geliyor.

İnanışa göre Hz İsa burada, vaftizci Yahya tarafından vaftiz edildi. Bölgede pek çok höyük ve vaftiz havuzları var. Yaklaşık olarak Bizans döneminden beri hac bölgesi olarak kabul ediliyor.

Nehrin bir tarafı İsrail, diğer tarafı Ürdün. Bu bölgeye, Arap İttifakı ve İsrail arasında geçen “6 Gün Savaşları” döneminde mayın döşenmiş. Savaştan sonra ise terk edilmiş. 1994 yılında Ürdün-İsrail Barış Antlaşması sonrasında bölge mayınlardan temizlenmiş olsa da hala çok sıkı askeri tedbirler devam ediyor.

Her iki ülkenin tarafından da görmek istediğimiz yerlerden biri burası. Ürdün tarafından gördük fakat İsrail tarafından henüz göremedik. Gidenlere tavsiyemiz, ne taraftan olursa olsun mutlaka burayı görmeleri.

4-Nebo Dağı

Kudüs’e selam çakabileceğiniz çok ilginç bir yer. Açık bir havada Nebo Dağı’na çıktığınız zaman Kudüs görülebiliyor.

Dini açıdan önemine gelelim. Burası Eski Ahit’te anlatılanlara göre, Hz Musa’ya “Vadedilmiş Topraklar”ın gösterildiği yer. Aynı şekilde bu topraklara girmenin kendisine nasip edilmediği de burada bildirilmiş. Hristiyan inancına göre, Hz Musa burada gömülü. Ama mezarının yeri tam olarak bilinmiyor.

5-Lut Gölü

Yine buraya sığdırarak ziyan etmek istemediğimiz için ayrıca bir yazı kaleme aldığımız yerlerden biri. Aslında Ürdün’de gezdiğimiz her yer için ayrı ayrı başlıklar açsak hiç de fena olmazmış 😀. Lut Gölü’nü ve hikayesini merak edenler için hikaye niteliğinde bir yazı yazdık. Okumak için bu linke tıklayabilirsiniz.

6-Wadi Mujib

Macera severlerin bu kanyonu mutlaka görmeleri gerek. Gittikçe yükselen suların içinden yürüyerek mini bir kanyoning yapmak, Ürdün’de yapabileceğiniz en verimli aktivitelerden biri. Bize göre biraz pahalı bir aktivite, ama buna kesinlikle değecek.

7- Dana Milli Parkı

Ürdün’ün en büyük biyosfer rezerv alanı. Nesli tükenmekte olan pek çok türe ev sahipliği yapıyor. Yaklaşık 700 küsür canlı türünün evi olmasının yanı sıra, bu doğal rezerv alanı ülkenin en ilginç peyzajına da sahip. Alan içinde çok ilginç kaya oluşumları var. Gerçekten çok fotografik bir yer.

8-Akabe

Şehir çok iç açıcı gelmemiş olsa da, Akabe Körfezi tek başına burayı ziyaret etmek için bir neden. Akabe’de bütün olay su altında. Akabe Körfezinin turkuaz sularının altında gizli bir cennet var. Akabe şehir merkezi, Suudi Arabistan sınırına sadece bir kaç km mesafede. Şehir merkezindeki sahil şeridinden karşıya baktığınız zaman bir tarafınız İsrail, bir tarafınız Mısır. Gerçekten çok canlı ve ışıl ışıl bir şehir. Deniz tatili için de çok ideal.

9-Amman

Ürdün’ün başkenti olan şehir, gerçekten Ortadoğu kaosu sevenler için ideal bir yer. Çarşıları ve Roma döneminden kalan antik tiyatrosu ile bizce mutlaka görülmeyi hak eden bir şehir. Aynı zamanda eğlence hayatı da renkli.

Ürdün ile ilgili tüm yazılarımıza ulaşmak için bu linke tıklayabilirsiniz.

Ürdün hakkında tüm sorularınızı bize mail olarak iletebilirsiniz. Aynı zamanda bize Instagram hesabımız üzerinden DM yoluyla da ulaşabilirsiniz.