Türkiye’nin en güzel manzara noktası neresi sorusuna cevap veriyoruz. Gökbel Radar Tepesi. Yeri bizim için apayrı. Bize göre tartışmasız bir şekilde Türkiye’nin en güzel manzara noktası. Dalyan’ı yukarıdan görmenin ne kadar elzem olduğundan bahsetmeye gerek görmüyoruz. Zaten Instagram sayesinden herkes haberdar oldu. Çoğu kişi manzara bile izlemeden fotoğraf çekilip aşağı geri iniyor. Ama sizi bizi dinleyin, keyfinize göre ya termosunuza kahve ya da buzluğunuza soğuk biraları doldurup yola düşün. Ve güneşi bu iki seyir tepesinden birinde batırın.

2 tane manzara noktası olsa da sadece birine çıkmanız da yeterli. Vaktiniz yoksa ikisine de çıkmak için kendinizi zorlamayın. Başlamadan önce aşağıdaki bağlantıdan Youtube videomuzu da izlemeyi unutmayın. Ayrıca Dalyan Gezi Rehberi yazımıza da göz atmayı sakın unutmayın.

Hangisine Çıkmalıyız?

Gökbel Radar Tepesi çok daha yüksekte olduğu için görüş açınız daha geniş. Daha fazla şeyi görme imkanınız var. Fakat detayları da az çok göreyim derseniz, bu tepe bu isteğinizi karşılamaz.

Gökbel Radar Tepesi

Hem yüksek olsun hem de azıcık da olsa detay göreyim derseniz Çandır Seyir Tepesi sizin için daha uygun bir manzaraya sahip.

Eğer imkan varsa biz ikisini de görmenizi tavsiye ederiz. Yoksa canınız sağ olsun. Yukarıda sizin için hangi manzara noktasından nasıl bir manzara göreceğiniz ile ilgili ipuçlarını verdik. Kendi fotoğraf zevklerinize ve estetik kaygılarınıza uygun olana çıkın :).

Biz bu yazıda sizinle sadece Gökbel Radar Tepesine çıkış ile ilgili yol tarifi paylaşacağız. Çünkü diğerine biz de çıkmadık. Bir sonraki seyahatimize sakladık. Yeterince Gökbel Radar Tepesi övdüğümüze göre, fasulyenin faydalarını saymaya başlıyoruz.

Nasıl Çıkılır?

Geldik zurnanın zırt dediği noktaya. Bu tepeye çıkış için 4*4 aracınızın olması elzem. Normal bir araçla çıkamaz mısınız? Çıkarsınız ama arabanın altı alçaksa çok zor ve riskli. Altı yüksek olsa da aracın altını olduğu yere bırakma riskiniz çok yüksek.

Gökbel Radar Tepesi

Araç kiralayacaksanız mümkünse 4*4 bir araç olsun. Eğer bu mümkün değilse, Dalyandan taksiler ile anlaşıp belli bir yere kadar sizi çıkarmalarını isteyebilirsiniz. Ama bütün taksiler tepeye kadar araçla çıkmıyor ve belli bir yerden sonra tepeye ulaşmak için yürümeniz gerekiyor. ++çok büyük bir dezavantaj olarak, taksiler sizi çıkardıktan sonra beklemiyorlar. Yani ya siz kendiniz geri yürüyerek döneceksiniz (13,5 kmlik bir yoldan bahsediyoruz), ya da beklesinler diye ekstra para ödeyeceksiniz. 13,5 km yolu kendim yürür dönerim derseniz ortalama 150 TL, beklesinler isterseniz ortalama 200 TL para ödemeniz lazım. Paranızla rezil olma garantili.

Bunların dışında ne yazık ki buraya ulaşmak mümkün değil. Toplu taşıma gitmiyor.

Tepenin tam konumunu görmek için bu linke tıklayabilirsiniz.

Yol Tarifi

Çok zor bir yol olduğu ve navigasyon ile ulaşılamadığı söylense de aslında o kadar da zor bir yol değil. Dalyan merkezden yola çıktığınızda ilk yapmanız gereken, İztuzu plajı tabelalarını takip etmek. İztuzu yoluna karşınıza çıkan Kargıcak Koyu tabelasını gördüğünüz yerden (aşağıdaki haritada 2 numaralı) o yola sapmanız gerekiyor. Buradan sonra yol yokuş yukarı ve keskin virajlı. Bu kısımdan sonra yolu dümdüz takip edin. İkinci kez Kargıcak koyu tabelası “Şahin Tepesi” tabelasını gördüğünüz noktadan (aşağıdaki haritada 3 numaralı) toprak yola sapmanız, yani asfaltın dışına çıkmanız gerekiyor.

Yolu takip edin ve buradan sonra aracınızın nereye kadar gidip gidemeyeceğini öngördüğünüz noktaya karar verin. Çünkü toprak yolda radar binasını görüş açınıza girdiği anda eğer aracınız 4*4 veya altı yüksek bir araç değilse, aracınızı park edip yaklaşık 300-400 metre kadar tırmanmanız gerekecek. Burayı Google Maps’te İztuzu Teras yazınca göreceksiniz (haritada B).

Bu kısacık yürüyüşten sonra sizi inanılmaz bir manzara karşılayacak sizi.

Gökbel Radar Tepesi

Ama eğer aracınıza güveniyorsanız, toprak yoldan devam edin. Yolun burdan sonrası iyice bozuk ve dik yokuş. Ama neyse ki çok kısa bir mesafe. Sadece 1,3 km sonra kendinizi radar binasının kapısında bulacaksınız. Aracınızı buraya park edip (haritada C), dikkatli bir şekilde taşlardan aşağı indiğiniz an Dalyan ayaklarınızın altında serili vaziyette sizi bekliyor olacak. Google Maps’e Radar Tepe Manzara Noktası yazmanız sizi bu noktaya götürür.

Yol tarifimizi aşağıdaki haritadan dönmeniz gereken sapakları işaretleyerek paylaştık. Noktaların üzerine tıkladığınızda gerekli açıklamaları da göreceksiniz.

Gökbel Radar Tepesine Giderken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle öyle ahım şahım bir “dikkat edilmesi gerekenler” listesine sahip bir yerden bahsetmiyoruz. Ama yine de bir takım hatırlatmalarımız olacak.

İlk konumuz, Gökbel Radar Tepesinin yüksekliği ile ilgili. Fotoğraf için büyük ihtimalle radar tepesinin alt kısmındaki taşların olduğu yere ineceksiniz. Fakat çok rica ediyoruz dikkatli olun. Aşağısı neredeyse uçurum. Fotoğraf uğruna yanlış bir adım atıp gazete manşetlerine konu olmayın.

İkincisi ise icabında yürümeniz gerekirse ihtimaline karşılık uygun ayakkabılar ile gitmeniz. Bazen böyle yerlere topuklu ayakkabı ile gelen arkadaşlar görüyoruz. Kimsenin ne giydiği ile ilgilenmiyoruz ya da yargılamıyoruz, ama böyle bir yer için bu tarz şeyler hiç doğru kıyafetler değil. Çünkü şehir hayatı içerisinde alışık olduğumuz dümdüz beton yollar burada yok. Dolayısıyla uygunsuz ayakkabı ve giysiler böyle yerlerde başınıza iş açabilir. Hiç değilse bir şort ve lastik tabanlı ayakkabı ile gelmeniz çok daha iyi bir fikir.

Aracınızın benzin deposunda gidiş dönüş için yeterli benzin olması önemli. Yol üzerinde hiç benzin istasyonu görmedik. Zor durumda kalmamak için deponuzun yeterince dolu olduğunu kontrol edin.

Son olarak, yanınıza bolca su, atıştırmalık, ve keyfinize göre içecek almanızda fayda var. Çünkü bu tepede herhangi bir tesis ya da büfe yok.

Gökbel Radar Tepesi ile ilgili tüm sorularınızı yazı altına yorum olarak yazabilirsiniz. Ayrıca bize aşağıdaki butondan mail yoluyla da ulaşabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarımız üzerinden da bizi takip etmeyi unutmayın. Sorularınız varsa oradan da iletebilirsiniz. Tüm sorularınıza geç de olsa mutlaka dönüş yapacağız.